BM GROUP SP.Z.O.O NIP:1133112135 al. Stanów Zjednoczonych 26a, Warszawa
Rejestracja tel. :
Poniedziałek-Piątek
9:00-21:00
Placówka czynna:
Poniedziałek - Piątek
12:00 - 21:00
al. Stanów Zjednoczonych 26a
03-964 Warszawa
Niepowodzenia szkolne to problem, z którym boryka się wiele dzieci w wieku szkolnym. Objawiają się one nie tylko w postaci słabych ocen, ale także w braku motywacji do nauki, spadku pewności siebie czy wycofaniu społecznym. Często problem ten ma złożone przyczyny, które mogą obejmować trudności poznawcze, emocjonalne lub społeczne. Wczesne rozpoznanie niepowodzeń szkolnych i podjęcie odpowiednich działań jest kluczowe dla zapewnienia dziecku optymalnego wsparcia.
Niepowodzenia szkolne to szerokie pojęcie, obejmujące trudności, jakie dziecko napotyka w procesie nauki. Mogą one dotyczyć różnych obszarów, takich jak problemy z koncentracją, pamięcią, czytaniem i pisaniem, a także kłopoty emocjonalne i społeczne. Niezidentyfikowane problemy mogą prowadzić do narastających trudności, które wpływają na ogólną sytuację szkolną dziecka, a także na jego samopoczucie psychiczne.
Przyczyny niepowodzeń szkolnych mogą być bardzo różnorodne. Do najczęstszych należą:
Rozpoznanie przyczyn problemów w nauce jest kluczowe, aby odpowiednio dostosować metody nauczania oraz wsparcie dla dziecka.
Rozpoznanie niepowodzeń szkolnych nie zawsze jest proste, ponieważ objawy mogą być subtelne i różnić się w zależności od dziecka. Najczęściej rodzice i nauczyciele zauważają spadek motywacji do nauki, unikanie obowiązków szkolnych, a także problemy z koncentracją i pamięcią. Dzieci mogą także wykazywać niechęć do szkoły, unikać kontaktów z rówieśnikami czy mieć trudności w nawiązywaniu relacji.
Współpraca rodziców i nauczycieli jest niezbędna, aby w porę zauważyć objawy i podjąć odpowiednie kroki w celu zdiagnozowania problemu.
Diagnoza niepowodzeń szkolnych powinna być przeprowadzona przez specjalistów, którzy zidentyfikują źródło trudności i wskażą odpowiednie metody wsparcia. W poradni psychologiczno-pedagogicznej, takiej jak Centrum Akson, diagnoza obejmuje badania psychologiczne, pedagogiczne oraz rozmowy z dzieckiem i rodzicami.
Warto podkreślić, że opinie dotyczące diagnozy niepowodzeń szkolnych mogą być wydawane przez poradnie publiczne i niepubliczne, a Centrum Akson, jako niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, posiada pełne uprawnienia do wydawania takich opinii. Dzięki nim szkoła może lepiej dostosować metody nauczania do indywidualnych potrzeb dziecka.
Diagnoza niepowodzeń szkolnych to pierwszy krok w procesie pomocy dziecku. Gdy już zidentyfikowane zostaną trudności, należy wdrożyć odpowiednie metody wsparcia. W zależności od przyczyn problemów, możliwe formy pomocy mogą obejmować:
Terapia pedagogiczna: Indywidualne zajęcia z pedagogiem pomagające w nauce, dostosowane do specyficznych potrzeb dziecka. Celem jest nie tylko poprawa wyników szkolnych, ale także rozwijanie kompetencji poznawczych i motywacji do nauki.
Terapia psychologiczna: W przypadku problemów emocjonalnych, takich jak niskie poczucie własnej wartości, lęki czy stres, terapia psychologiczna może okazać się nieocenionym wsparciem. Dziecko uczy się radzenia sobie z emocjami, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie w szkole.
Indywidualizacja nauczania: Szkoły mogą dostosować metody nauczania do potrzeb dziecka, na przykład przez wydłużenie czasu na wykonanie zadań, dostosowanie materiałów edukacyjnych czy zmniejszenie liczby zadań.
Współpraca ze szkołą: Poradnie, takie jak Centrum Akson, pomagają rodzicom i nauczycielom we współpracy, aby zapewnić dziecku kompleksową opiekę zarówno w domu, jak i w szkole.
Wczesna interwencja i indywidualne podejście do dziecka są kluczowe, aby zapobiec dalszym niepowodzeniom i zapewnić optymalne warunki do nauki.
Jeśli zauważasz u swojego dziecka objawy niepowodzeń szkolnych, nie zwlekaj z podjęciem działania. Im szybciej problem zostanie zidentyfikowany, tym łatwiej będzie go rozwiązać. Centrum Akson oferuje profesjonalne usługi diagnostyczne i pełne wsparcie dla dzieci i rodziców.
Aby umówić się na diagnozę w naszej poradni, możesz:
Centrum Akson to niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, co oznacza, że posiadamy uprawnienia do wydawania opinii o potrzebie specjalistycznego wsparcia edukacyjnego, co jest honorowane przez placówki edukacyjne.
Niepowodzenia szkolne mogą być źródłem dużego stresu dla dziecka i jego rodziców, ale dzięki wczesnej diagnozie i odpowiedniemu wsparciu możliwe jest przezwyciężenie tych trudności. Centrum Akson, jako niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, oferuje kompleksowe usługi diagnostyczne i terapeutyczne, które pomagają dzieciom odnaleźć się w szkole i osiągać sukcesy na miarę ich możliwości.
Nie czekaj – zadbaj o przyszłość swojego dziecka już dziś. Skontaktuj się z nami i umów na diagnozę, aby wspólnie znaleźć najlepsze rozwiązania dla Twojego dziecka.
Dzieci z trudnościami w nauce, takimi jak dysleksja, mogą skorzystać z dodatkowego wsparcia w trakcie egzaminu ósmoklasisty. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania egzaminów), uczniowie posiadający opinię o dysleksji rozwojowej mogą mieć wydłużony czas na wykonanie zadań egzaminacyjnych.
Co istotne, opinie o specyficznych trudnościach w uczeniu się, w tym o dysleksji, mogą być wydawane nie tylko przez publiczne, ale także przez niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Centrum Akson, jako niepubliczna placówka oświatowa, jest uprawnione do wydawania takich opinii, które są honorowane przez szkoły i komisje egzaminacyjne. Dzięki temu uczniowie mogą liczyć na dostosowanie warunków egzaminacyjnych do ich indywidualnych potrzeb, co znacząco zmniejsza stres związany z egzaminami i pozwala lepiej wykorzystać ich potencjał.
Uzyskanie opinii o dysleksji jest ważnym krokiem, aby zapewnić dziecku równe szanse na egzaminie ósmoklasisty oraz podczas dalszej nauki w szkole średniej.
Według danych Polskiego Towarzystwa Dysleksji, około 10-15% uczniów w Polsce zmaga się z różnymi formami dysleksji rozwojowej, co znacząco wpływa na ich wyniki w nauce. Z kolei badania przeprowadzone przez Instytut Badań Edukacyjnych pokazują, że co najmniej 20% dzieci w wieku szkolnym napotyka trudności w nauce, które wymagają specjalistycznej diagnozy i wsparcia.
Pomimo tych statystyk, wiele dzieci pozostaje niezdiagnozowanych, co może prowadzić do pogłębiania problemów edukacyjnych i emocjonalnych. Wczesna diagnoza w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, takich jak Centrum Akson, pozwala na wprowadzenie odpowiednich metod wsparcia, które mogą diametralnie poprawić szkolne funkcjonowanie dziecka.